د رمضان محمد بيوض2024-11-262024-11-26https://dspace.academy.edu.ly/handle/123456789/371The study aimed to identify organizational culture and its relationship with internal marketing, a field study in the Libyan Survey Department. The researcher used a descriptive approach and collected primary data through a questionnaire as the main research tool. A comprehensive survey method was employed, where the questionnaire was distributed to all targeted employees of the Libyan Survey Department, totaling (130), and (105) questionnaires were retrieved, representing 80.8% of the total distributed questionnaires.هدفت الدراسة إلى التعرف على الثقافة التنظيمية وعلاقتها بالتسويق الداخلي دراسة ميدانية في مصلحة المساحة الليبية , قامت الباحثة بإستخدام المنهج الوصفي , ولجأت لجمع البيانات الأولية من خلال الإستبانة كأداة رئيسية للبحث , وتم إستخدام أسلوب المسح الشامل حيث وزعت الإستبانة على جميع الموظفين بمصلحة المساحة الليبية المستهدفة وعددهم (130) وتم إسترداد (105) إستبانة أي بنسبة 80.8% من إجمالي الإستبيانات الموزعة.الثقافة التنظيمية"الثقافة التنظيمية وعلاقتها بالتسويق الداخلي" دراسة ميدانية بمصلحة المساحة الليبية